Veel Gestelde Vragen

Dat is iets wat u niet zelf op kunt lossen. Stuur een e-mail ( of gebruik dit formulier.)

Vereniging Oud Medewerkers Nationale Nederlanden (VO-NN)
De waterkamer 114 – 116 | 7325 HX Apeldoorn
E-mail: info@vo-nn.nl
Telefoon 035 631 2165

De kosten van het lidmaatschap zijn:

  • € 21 per jaar
  • € 10,50 bij aanmelding vanaf 1 juli 
  • bij aanmelding vanaf 1 december is voor het lopend jaar geen contributie verschuldigd.

    De contributie wordt geind in januari van het jaar en bij een lidmaatschap vanaf 1 juli, in de maanden daarna.

Indien uw partner of familielid is overleden kunt u een e-mail aan het secretariaat sturen of even bellen om dat te melden. Wij zetten dan de contributie en de toezending van informatie stop. Als partner kunt u overigens lid blijven van de VO-NN. Geef dat dat even aan. E-mail: info@vo-nn.nl Telefoon 035 631 2166

Dat kan verschillende oorzaken hebben, waarvan een foutief adres de meest voorkomende is.
U kunt dat bij "Mijn gegevens aanpassen" controleren.

Heeft u een HHC adres, dan is het mogelijk dat u daardoor geen e-mails van ons ontvangt. De server van HCC stuurt onze e-mails niet door. Heeft u een ander adres, dan is dat de simpelste oplossing.

Het is mogelijk dat de e-mails in uw spam map komen. Controleer die regelmatig en geef aan dat u onze e-mails vertrouwt.

U kunt eenvoudig een e-mail sturen aan het secretariaat. Wij willen altijd graag weten waarom u het lidmaatschap wilt opzeggen, dus zet dat er even bij als u wilt.
U kunt natuurlijk ook even bellen.

U kunt op elk moment uw lidmaatschap opzeggen. Zegt u na 1 januari op, dan bent u contributie voor het lopende jaar verschuldigd.

Dat kan 2 redenen hebben:

1: u heeft niet alle velden ingevuld. (wordt aangegeven)

2: u heeft het IBANnummer niet bevestigd. (zie hieronder)

IBAN

U kunt op elk moment uw lidmaatschap opzeggen. Doe dat bij voorkeur per e-mail. Zegt u na 1 januari op, dan bent u contributie voor het lopende jaar verschuldigd.

Voor de meeste aktiviteiten moet u inloggen op de site. Als u inlogt op de site weet het systeem wie u bent. U kunt dan uw eigen gegevens aanpassen en u ziet dan bij aktiviteiten de button "inschrijven". Klikt u op die button, dan worden uw gegevens automatisch aan de inschrijving toegevoegd.

Bij de "Gegevens" zijn uw gegevens al meestal ingevuld.
U moet nog even aangeven met hoeveel personen u komt en uw rekeningnummer invullen.
Het totaalbedrag wordt een paar dagen voor de activiteit van uw rekening afgeschreven.

Als u zich wilt inschrijven en u ziet de button "Inschrijven" niet, dan kunnen daar 3 redenen voor zijn:

1. U bent niet ingelogd

2. De activiteit is vol. (Dat wordt op de pagina weergegeven)

3. De activiteit is niet vol, maar de inschrijvingstermijn is verstreken.

Als u inlogt op de site weet het systeem wie u bent. U kunt dan uw eigen gegevens aanpassen, maar ook inschrijven voor activiteiten. Uw gegevens worden dan automatisch aan de inschrijving toegevoegd. Controleer daarom zo nu en dan uw gegevens.

Bovenin in de menubalk, ziet u "Inloggen". Daar moet u op klikken en uw "Gebruikersnaam"en "Wachtwoord" ingeven. Klik dan op "Inloggen".

Klik in het menu op "Inloggen".
In het volgende scherm ziet u "Wachtwoord vergeten"en "Gebruikersnaam vergeten".
Bent u beide vergeten, klik dan op de betreffende link en vul het e-mailadres in.
Klik daarna op "Ik ben geen robot" en u ontvangt binnen een paar minuten een nieuw wachtwoord en/of gebruikersnaam.

Bent u ze allebei kwijt, dan vraagt u ze ook allebei aan.

Let op: U moet wel het e-mailadres voor gebruiken dat wij van u hebben, anders werkt het niet.
Lukt het toch niet, stuur dan even een e-mail aan het secretariaat. Klik hier: Contact

Chrome
Rechtsboven in Chrome zie je de drie stipjes, deze aanklikken en "Instellingen" selecteren. Dan naar beneden scrollen naar "Geavanceerd" en daaronder "Privacy en beveiliging". En daar klikken op "Instellingen voor content".

Daar:
Aan zetten: "Sites toestaan cookiegegevens op te slaan en te lezen (aanbevolen)" Uit zetten: "Lokale gegevens alleen bewaren totdat je je browser sluit" Uit zetten: "Indirecte cookies blokkeren Voorkomen dat websites van derden cookiegegevens opslaan en lezen"

Firefox
Rechtsboven in Firefox zie je drie streepjes onder elkaar. Klik daarop en selecteer aan de linkerkant "Privacy & Beveiliging".
Selecteer dan "Cookies en websitegegevens van websites accepteren (aanbevolen)" en daaronder: "Bewaren totdat ze verlopen".
Geef bij "Cookies "van derden en websitegegevens accepteren (aanbevolen)" op "Altijd".

U kunt voor al uw vragen terecht bij Tom Kuyper van het secretariaat. Stuur een e-mail of gebruik dit formulier om uw vraag te stellen.
U kunt natuurlijk ook even bellen: 035 631 2166

Vereniging Oud Medewerkers NN (VO-NN)
Paul Pellastraat 234 | 7558 HM Hengelo
E-mail: info@vo-nn.nl
Telefoon 035 631 2166

Op onze site klik je op de banner zorgverzekering 2020 en vervolgens zie je de basisinformatie over de drie zorgverzekeraars waar wij mee samenwerken. Vanuit die informatie kan je doorklikken naar de juiste webpagina van de zorgverzekeraar.

Voor ONVZ en Nationale-Nederlanden niet. Als gepensioneerde of oud-medewerker met opgebouwde pensioenrechten kan je gebruik maken van de collectieve zorgverzekering die jouw oud-werkgever heeft afgesloten.

Voor Zilveren Kruis wel. Wij hebben dit gedaan om je de mogelijkheid te bieden om als lid van de vereniging ook de naturaverzekering met korting op de premie te kunnen afsluiten. ONVZ en NN kennen alleen een restitutieverzekering, Zilveren Kruis biedt overigens beide vormen aan.

Je kunt je huidige zorgverzekering tot en met 31 december 2019 opzeggen. Voor het sluiten van een nieuwe verzekering heb je de tijd tot eind januari 2020. Die nieuwe verzekering gaat met terugwerkende kracht per 1 januari 2020 in.

Je nieuwe zorgverzekeraar zorgt ervoor dat je huidige verzekering wordt opgezegd. Dat hoef je dus niet zelf te doen.

Dat kan tot 1 februari 2020. De wijziging gaat dan met terugwerkende kracht per 1 januari 2020 in.

Er is een onderscheid tussen de Basisverzekering (BV)en de aanvullende (tandarts)verzekeringen (AV). De collectiviteitskorting op de premie voor de Basisverzekering mag vanaf 1 januari 2020 maximaal 5% zijn.

ONVZ: BV 5% en voor de aanvullende verzekeringen 25% (voor nog niet gepensioneerden 7%)

Nationale-Nederlanden: BV 5% en voor de aanvullende verzekeringen maximaal 26%.

Zilveren Kruis: BV 5% en voor de aanvullende verzekeringen 10%.

Staar je niet blind op de kortingspercentages. Het gaat erom wat je “onder de streep” betaalt en uiteraard ook welke dekking er tegenover staat.

In principe niet. In onze informatie op deze site hebben wij een doorklikmogelijkheid gemaakt naar de juiste webpagina van de zorgverzekeraar. Voor het geval je het collectiviteitsnummer toch nodig hebt:
Zilveren Kruis: 207082072
Nationale-Nederlanden: 14116 (alleen voor gepensioneerden)
ONVZ: voor NN gepensioneerden 9497 en voor NN oud-medewerkers 101772

De meeste aanvullende verzekeringen kan je sluiten zonder medische waarborgen. Voor de meest uitgebreide dekkingen kan een verzekeraar gezondheidsvragen stellen. Zie hiervoor de informatie per zorgverzekeraar.

Voor de tandartsverzekeringen met een ruimere dekking wordt vaak een selectie toegepast. Je moet dan een paar vragen beantwoorden en zonodig een tandartsverklaring overleggen. Dit is per zorgverzekeraar verschillend.

Ja, dat kan. In onze eigen VO-NN collectiviteit bij Zilveren Kruis en bij ONVZ. Het kan niet in de werkgeverscollectiviteit bij Nationale-Nederlanden. Meer informatie bij Zorgverzekering 2020 op deze site.

Bij de restitutieverzekering heb je vrije zorgkeuze. Je bepaalt zelf naar welk ziekenhuis of welke zorgverlener je gaat.

Bij een naturaverzekering worden de zorgkosten volledig vergoed als je naar een gecontracteerd ziekenhuis of een gecontracteerde zorgverlener gaat. Bezoek je een niet gecontracteerde zorgverlener, dan moet je een deel van de kosten, reken op zo’n 25% zelf betalen.

Zorgverzekeraars en zorgverleners sluiten contracten met elkaar. In die contracten wordt vaak een maximale vergoeding op jaarbasis afgesproken. Dat kan per soort behandeling, maar ook voor het totaal zijn. Ondanks zorgvuldige inkoop, kan het voorkomen dat in de loop van het jaar, het maximale bedrag (het omzetplafond) wordt overschreden. Vanaf dat moment kan je in principe niet meer voor nieuwe behandelingen in het ziekenhuis / bij je zorgverlener terecht. Voor bestaande behandelingen en voor spoedeisende zorg geldt het omzetplafond niet.

Het omzetplafond komt in principe alleen bij de naturaverzekering voor. De zorgverzekeraar moet op zijn website vermelden met welke zorgverlener hij afspraken over een omzetplafond heeft gemaakt en hoe daarmee wordt omgegaan. Zilveren Kruis vermeldt deze informatie in de Zorgzoeker. 

Ja, de zorgverzekeraar heeft een zorgplicht en verstrekt je informatie over de zorgverlener waar je terecht kunt.

Helaas, dat kunnen wij niet. Wat voor jou de beste keuze is, hangt af van je persoonlijke omstandigheden. Bij algemene vragen kunnen wij je misschien helpen, maar beter is om contact op te nemen met de deskundige medewerkers van de zorgverzekeraars. De contactinformatie staat op onze website.

Dat bepaal je natuurlijk zelf. Ons advies is om hiervoor niet te kiezen als je de leeftijd van 70 jaar nadert of ouder dan 70 jaar bent. OntzorgPlus kent namelijk voor een aantal dekkingselementen een leeftijdsgrens van 70 jaar. Boven die grens kan je voor die elementen geen beroep op de polis doen.

­